Trening na masę

Trening 5 dni w tygodniu to jest idealny dla osób, które lubią spędzać swój czas na siłowni. Ten system sprawdza się w okresie redukcji, ale także podczas budowania masy mięśniowej. Trening Split 5-dniowy na masę jest więc świetny dla tych, którzy chcą wyrobić sobie muskulaturę, a jednocześnie lubią regularny wysiłek fizyczny.

Trening na masę

Każdy okres treningowy ma swoje reguły. Trening na masę powinien przede wszystkim skupić się na ćwiczeniach wielostawowych z wykorzystaniem wolnych ciężarów. Technika wykonywania ćwiczeń jest tu najistotniejsza, potem dopiero obciążenie. Powtórzenia nie mogą rezygnować z żadnego ruchu, gdyż najważniejsze są ostatnie ruchy, bo wtedy dopiero rozpoczyna się prawdziwa walka z ciężarem. Bardzo ważnym aspektem oprócz treningu jest także żywienie. Dodatni bilans kaloryczny i pełnowartościowa dieta gwarantuje sukces treningu na masę. .

Trening na masę 5-dniowy

Trening na masę 5-dniowy musi zostać odpowiednio skonstruowany. Charakteryzuje się on dużą częstotliwością ćwiczeń, należy jednak uważać, by żadna z grup mięśniowych nie została przetrenowana. Aby do tego nie dopuścić trzeba zwrócić na proces regeneracji, czyli odpowiedni czas odpoczynku dla mięśni. Wypoczęty organizm lepiej reaguje na przyrost masy mięśniowej i chętniej znosi kolejne treningi.

Trening Split na masę

Split jest systemem treningowym charakteryzującym się podziałem ciała na poszczególne partie mięśniowe, których trening przeprowadzany jest w oddzielnych jednostkach. Poszczególne partie można trenować razem lub na osobnych sesjach, to jednak zależy od indywidualnych możliwości i chęci osoby ćwiczącej. Gdy łączymy grupy mięśniowe na jednym treningu, musimy zwrócić uwagę na ich wielkość oraz funkcje. Najpierw należy trenować duże partie, wyjątkiem jest sytuacja gdy priorytetem jest mniejsza grupa, wówczas możemy zacząć od tej mniejszej. Uwzględnienie funkcji mięśnia priorytetowego ma za cel niedopuszczenia do zmęczenia go w pierwszym etapie treningu, gdy w drugiej pełni rolę pomocniczą.

Suplementacja

Jak wiadomo dobra suplementacja to podstawa budowania masy mięśniowej. Jak wynika z rankingu polecanych suplementów na przyrost masy mięśniowej, numerem jeden na polskim rynku jest Probolan 50, który w naturalny sposób jest w stanie podnieść nasz testosteron o nawet 300%. Efekty tego są takie że masa jest budowana znacznie szybciej, nawet do trzech razy.

Przykładowy rozkład partii w dni treningowe:

Dzień 1- Plecy, brzuch
Dzień 2- Nogi
Dzień 3- Klatka
Dzień 4- Barki, brzuch
Dzień 5- Triceps+Biceps (na zmianę po ćwiczeniu)