Jak schudnąć 10 kg

Odchudzanie nie należy do prostych rzeczy. O tym nie trzeba mówić. Jeśli zależy ci na trwałej zmianie to najskuteczniejsza jest zmiana całego sposobu życia i rozpoczęcia życia fit. W dalszej części artykułu dowiesz się jak to dokonać.
Zmiana sposobu żywienia to już 80 % sukcesu. Reszta to aktywność fizyczna. By uzyskać spodziewany efekt należy umiejętnie połączyć oba te aspekty. Należy pamiętać, że najistotniejsza jest stała zmiana nawyków żywieniowych, a nie jedynie na czas redukcji. Chcemy przecież, mieć piękną sylwetkę przez całe życie, a nie jedynie przez parę dni. Dieta jest sposobem odżywiania, a nie chwilową zmianą nawyków.

Jak schudnąć 10 kg?

Na początek musisz zwrócić uwagę na to co naprawdę jesz i pijesz. Często nie zwracamy uwagi na dodatkowe porcje pozornie zdrowej sałatki lub ciastka, a to również kalorie przez które można przekroczyć dzienny limit kalorii. Właśnie dlatego na początku, przez pierwsze 3 dni, warto notować wszystkie swoje posiłki. Aby to dawało efekty nie można pomijać żadnych posiłków, ani oszukiwać. Notując zobaczysz gdzie tkwi problem i dzięki temu będziesz wiedzieć jakich składników odżywczych nie ma w twojej diecie. Notując szybko zauważysz powtarzające się błędy, a dzięki temu prościej będzie ci je zlikwidować.

Zdrowie a dieta odchudzająca

Kolejny aspekt to Twoje zdrowie. Wciąż czujesz się odrętwiały, miewasz wzdęcia i problemy żołądkowe? Nie zwlekaj, od razu udaj się do lekarza i dowiedz się czy nie masz alergii pokarmowej. Warto zrobić również badania hormonalne. Gdy je dostaniesz koniecznie skonsultuj je z dietetykiem, który poda ci przykładowego menu. Dzięki temu będziesz wiedział co absolutnie należy wykluczyć ze swojego jadłospisu, bądź znaleźć produkty zastępcze.

Dieta odchudzająca

Ważne jest by jeść 4-5 mniejszych porcji, w odstępach 2-3 godzin, co jest znacznie zdrowsze niż 2 duże posiłki, spowolniające metabolizm. Jedznie sprawia, że masz siłę i chęc do życia. Nie powinno być więc traktowane jako codzienna służba, czy kara. Diety cud są bez sensu, ponieważ nie dostarczają odpowiedniej ilości składników, a ograniczając je możesz potem chętniej wrócisz do złych nawyków, dodatkowo jest możliwość, że po pewnym czasie rzucisz się na nie ze zdwojoną siłą, co niestety często kończy się efektem jojo. Ważne jest także picie wody mineralnej. Najlepiej 2 litry dziennie. Dobre działanie ma również szklankę letniej wody z cytryną na czczo. Pobudzi organizm i przygotuje do dalszej pracy. Ostatni posiłek powinien być około 3 godzin przed snem. Jeśli będziesz syty, będzie ci znacznie ciężej zasnąć.

Sen a odchudzanie

Podczas diety niezwykle ważne jest spanie odpowiedniej ilości godzin dziennie, dzięki czemu mięśnie się regenerują co jest istotne dla organizmu i jego najważniejszych funkcji. Twój sen powinien trwać minimum 6-7 godzin. Naukowcy zgodnie stwierdzają, że ludzie którzy śpią za mało tyją szybciej.

Zasady diety odchudzającej

Żelazną zasadą odpowiedniej diety jest zrezygnowanie z produktów wysoko przetworzonych, mącznych, zawierających cukier prosty smażonych. Musisz pożegnać się z czekoladą, fast foodami i innymi przetworzonymi produktami. Nie chodzi o to żebyś cierpiał będąc na diecie, ale nie martw się wszystko można zastąpić innymi produktami. Musisz pamiętać o zamianie czekolady na zdrowe zamienniki, inne desery też możesz robić sam w domu. Po pewnym czasie przywykniesz do ich smaku, a nawet tradycyjne słodycze będą ci się wydawały za słodkie. Nie daj się nabrać na obniżoną zawartości tłuszczu niektórych produktów, ponieważ bardzo często to właśnie w nich jest najwięcej polepszaczy smaku i cukru. Zacznij więc czytać etykiety, pomimo tego, że więcej czasu spędzisz w sklepie, będziesz przynajmniej świadomy tego, co kupujesz. Po pewnym czasie wejdziesz w wprawę i sam będziesz wiedział co powinieneś kupować, a co musisz omijać szerokim łukiem. Zwróć uwagę, że na większości produktów pierwszym wymienionym składnikiem jest właśnie cukier powodujący tycie. Te produkty absolutnie powinieneś wykluczyć ze swojej diety.

Wskazane przykładowe zdrowe produkty: drób, ryby, jaja, brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron, pomidor, ogórek, papryka, sałata, marchew, kalafior, brokuł, chleb czystoziarnisty z samego ziarna, jabłko, oliwa, olej kokosowy, orzechy, płatki owsiane, płatki jaglane, siemię lniane, mleka roślinne, szpinak, cytryna, grejpfrut.

Przykładowe zakazane produkty: białe pieczywo, masło, gotowe płatki śniadaniowe, sery żółte, wędliny, gotowe sosy, gotowe produkty mrożone.

Najważniejszą role w diecie pełni deficyt kaloryczny. Jeśli jesz zdrowo, ale mimo tego wciąż nie chudniesz ponownie zwróć uwagę na to co jesz i w jakiej ilości. Być może jesz po prostu więcej niż spalasz. Ważne jest byś obliczył swoje zapotrzebowanie kaloryczne i obciął np. 300- 400 kcal, wtedy obserwuj swoje ciało i zobacz jak na to zareaguje.

 

Suplementacja

 

Dobrze jest gdy nasza dieta jest wspierana przez odpowiednią suplementację. Numerem jeden tego roku w kategorii naturalnych tabletek odchudzających zdobyło Goji Berry 500.  Tabletki te posiadają w swoim składzie ekstrakt z brazylijskich jagód Goji które słyną z wysokiej liczby antyoksydantów. Są one odpowiedzialne za aktywną regulację metabolizmu i zatrzymują proces starzenia się komórek. Dodatkowo są one również dobrym źródłem białka istotnego podczas diety. Oprócz tego pozostałe składniki polepszą twoje samopoczucie i zlikwidują senność w srodku dnia. Do najistotniejszych należą: cynk, wapń, żelazo, fosfor, czy selen. W składzie tabletek znajdują się witaminy, np. B1,B2, B6,E,C.

 

Aktywność fizyczna a odchudzanie

Aby cały proces odchudzanie był bardziej skuteczny musisz uprawiać jakomś aktywność fizyczną. Początkowo może to być trening minimum 3 razy w tygodniu. Jest wiele możliwości wykonywania treningu. Przykładowo możesz ćwiczyć z popularną trenerką fitness w domu bądź zapisać się na siłownię. Możesz także biegać, jeździć na rowerze lub chodzić na długie i intensywne spacery. To jednak zależy od ciebie i twoich preferencji. Najlepiej wybrać to, co sprawia ci przyjemność. Nie opłaca się katować na treningu kickboxingu, jeżeli sprawia to, że jesteś szczęśliwa. Zrzucenie kilku czy kilkunastu kilogramów może być przyjemne! Po pewnym czasie uzależnisz się od treningów, podczas których wydzielane są endorfiny, dzięki nim poprawisz także swoją kondycje. Z czasem będziesz mógł trenować nawet 5 razy w tygodniu. Jeśli chcesz szybciej uzyskać pożądany efekt, musisz połączyć treningi aerobowe z siłowymi. Po pewnym czasie nie będą cię one już męczyć, gdyż organizm szybko się do nich przyzwyczai. Wówczas musisz zrobić coś nowego np. inaczej niż zwykle rozplanuj swój trening lub zmień kolejności ćwiczeń. To naprawdę pomoże ci szybciej schudnąć. Nie zapominaj jednak o dniu lub dwóch przerwy od ćwiczeń, by twoje mięśnie mogły się zregenerować. Słuchaj i obserwuj swój organizm, patrz na to czego on aktualnie potrzebuje. Bywają dni w których nawet lepiej zrezygnować z treningu niż ćwiczyć np. podczas choroby. O ile nie będzie to jedynie wymyślony problem, służący za wymówkę.

Pomocny też może być ktoś typu treningowy przyjaciel czyli osoba, z którym łatwiej będzie ci się ćwiczyło i będziesz miał większą motywację oraz wsparcie. Znacznie trudniej będzie ci wytłumaczyć się czekającej przyjaciółce, aż wyjdziesz z nią na wspólny trening.

Ważne jest by zmienić codzienne proste czynności np. zamień windę na schody, idąc do pracy wysiądź przystanek wcześniej i przejdź się kawałek co pomoże ci polepszyć kondycje i poprawi twoje samopoczucie. Nudzi ci się? Zrób parę brzuszków, serię przysiadów lub wyjdź na spacer z koleżanką. To znacznie zdrowsze niż siedzenie przed komputerem, czy telewizją.

Efekty odchudzania Goji Berry 500

Poczekaj miesiąc, a zobaczysz jak twoje ciało się zmienia. Zrób zdjęcie podczas pierwszego dnia diety i miesiąc później. To na pewno pomoże ci się zmotywować do dalszych działań służących twojej figurze. Nie zapominaj, że odchudzasz się nie dla innych a jedynie dla siebie. Twoje zadowolenie, a przede wszystkim zdrowie niech będzie dla ciebie priorytetem!